måndag 2 juli 2007

Så är man ägare till en Nokia N95!


Eftersom min Nokia N93 strulade med samma fel ett antal gånger så återköptes den av Nokia.

Jag fick då möjligheten att bestämma vilken som skulle bli min nästa telefon och valde Nokia N95.


Vad är då bättre med denna telefon jämfört med N93?

- Kamera: Bättre, eller åtminstone likvärdig kamera. Jag gillar att öppna en lucka i st f att behöva vinkla som var fallet med N93. Betr. bildkvalitén så var den bra även på N93. N93 hade optisk zoom vilket inte finns på N95.

- Storlek: N95 har helt klart ett bättre format eftersom den är mindre.

- Vikt: Även på denna punkt så är N95 bättre eftersom den är lättare.

- Inbyggd GPS: Fungerar över förväntan. Saknar dock möjlighet att importera POI (intressepunkter). Jag skulle vilja importera/konvertera fartkamerafiler och FON's routerplaceringar till smart2go's lmx-format. Men det kanske kommer en konverterare från Nokia?


Slutligen, finns det något som är sämre med N95 jämfört med N93?

- Batteritiden: Jag upplever denna som klart sämre eller så har jag fått ett extremt dåligt batteri.



(Bilden är tagen med min 6630)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar