söndag 8 juli 2007

Uppdatering Nokia N95 till ver 12.0.013

(Kompl. 2007-07-09) Nu har jag använt ver 12.0.013 några timmar och kan konstatera att det fungerar bra.
Ja, till och med riktigt bra.

+ GPSen hittar positionen avsevärt snabbare. Numera A-GPS som använder GPRS-uppkoppling för att snabbare hitta position ("kostar" ca 5kB/start av program - 1kB sänd och 4kB mottagen data
+ Telefonen är snabbare i menyerna bl a Galleri
+ Webbläsaren fungerar bättre t ex går Expressen att läsa utan låsning.
+ MSN Messenger går att installera och fungerar. Försökte installera i ver 10 men det gick inte.
Nu däremot var installationen utan bekymmer. Jag installerade via "Hämta!" i telefonens
meny

Det var lite svårt att få till tiderna för belysning och vänteläge eftersom de var helt fel inställda men det löste sig efter en del experiment.

[powered by MOMAIL]
Free Mobile Mail
For Everyone
http://www.momail.se/

2 kommentarer:

  1. hej jättebra sida men jag undrar exakt hur man gör för att uppdatera till v12 för jag kommer inte längre än till hämta? Mycket tacksam för svar

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för kommentaren!
    Är det vid hämtning av NSU (Nokia Software Updater eller vid hämtning av programmet till själva telefonen som du har svårt att komma vidare?

    Jag hittade en hjälptext från Nokia på adress: http://www.nokia.se/support/software/faq.php

    Hoppas detta hjälper dig annars får du återkomma.

    SvaraRadera