måndag 22 oktober 2007

Det perfekta anteckningsverktyget för N95, Symbian 3rd

Vid genomgång av mina RSS-feeds så hittade jag det perfekta anteckningsverktyget, Active Notes. Det var här på den utmärkta bloggen Tech[dot]Blog som jag hittade inlägget om programmet.

Med verktyget skriver du dina anteckningar, infogar filer, bilder, bokmärken (från telefonen), ljudfiler mm.

Jag har även provat att skicka filen, via bluetooth, till datorn och resultatet blir en zip-fil. Packar jag upp den så är det en html-fil och bilden jag bifogade visas förminskad men fås i full storlek när jag klickar på den.

Ytterligare en fördel är att det går att markera delar av ett dokument - kopiera och klistra in i t ex ett SMS.

Vad jag saknar är att kunna importera filer men man kan ju inte få allt, åtminstone inte gratis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar