måndag 10 december 2007

Ringa med Skype, kan de' va' nått?

Hittade en kombinerad trådlös Skype-, och vanlig, trådlös telefon på Tradera och kunde givetvis inte låta bli - så den är i min ägo nu!
Telefonen är en Dualphone 3088. Till telefonen följer en liten box som ansluts, dels till det vanliga telefonjacket, men även till ett ethernet-uttag på routern.
Måste säga att det är perfekt att slippa ha datorn igång för att köra Skype.
Den stora frågan är dock om man har så stor nytta av Skype-funktionen - jag tycker det verkar vara få användare åtminstone där jag bor, eller också så är registreringsinformationen bristfällig.
Söker jag på orten där jag bor, med ca 7000 invånare så får jag bara 5 träffar.
Funderar på att öppna en blogglinje via Skype men det kanske är onödigt?
Givetvis så försöker jag, i så fall, att svara på era frågor rörande de ämnen som tas upp i bloggen.
Kommentera gärna och kom med synpunkter - är det någon nytta med en blogglinje?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar