onsdag 20 februari 2008

Alltid lär man sig något nytt (N95)!



Jag har nu varit ägare till N95 ca 8 månader.

På alla dessa månader är det en sak jag aldrig kommit underfund med - hur man vänder en sida från att visas stående till liggande på ett enkelt sätt.

Som bilden ser ut här till vänster ser den ju normalt sett ut när man t ex surfar och via menyn så kan man välja att man vill ha den liggande istället.

Men - det finns ett mycket enklare sätt!

Jag kanske är den enda N95-ägaren som inte kommit underfund med hur man gör men jag tar risken och berättar det NU!



Man skjuter ihop telefonen och öppnar för knapparna till spelaren och vips - bilden är snurrad!

Är det nu någon som hade nytta av det här tipset så kommentera inlägget (men det kanske bara är jag som inte hittat det förrän nu??)

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Du kan även ladda hem ett program som gör att när du "lägger telefonen på sidan så ändrar sig bilden automatiskt. Det är dock lite jobb med att lägga in programmet men fullständig guide finns på
    http://symbianwebblog.wordpress.com/2007/11/27/8/

    SvaraRadera
  2. Jo, det vet jag men med tanke på telefonens urusla batteritid så vill man ju inte ha mera program igång än nödvändigt!

    SvaraRadera