måndag 24 mars 2008

MSN (aMSN) - Chat med video på N800

Som jag nämnt tidigare så är det en videokamera inbyggd i surfplattan.
Man kan använda det inbyggda programmet, Google Talk, för att videochatta med varandra men detta kräver att båda parter har en Nokia N800. Även Gizmo kan användas och då utan krav på att båda parter har surfplatta.

Eftersom jag, och de flesta av mina kontakter, mest använder MSN så föll det sig naturligt att leta efter ett program som möjliggör videochat med MSN.

Och jag hittade ett - aMSN!

Det vore ju för enkelt om det bara vore att ta hem programmet och installera?!
Och givetvis så var det inte så enkelt.

Jag hittade dock instruktioner här!
Genom att följa dessa instruktioner så har jag nu videochat via MSN på min surfplatta.
Kanske skall nämna forumets namn: http://www.internettablettalk.com/forums/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar