måndag 24 mars 2008

Utebild tagen med surfplattan Nokia N800

Kameran i surfplattan är inte av någon högre kvalitet. Denna bild, tagen utomhus, är ju ändå skaplig.Utebild

Eftersom jag ej tänker använda surfplattans kamera för just bilder, utan endast som webbkamera så spelar det dock ingen roll. Bilderna blir 0,2-0,3 Mb stora och är i format 640x480,

Jag skickar även med en bild tagen inomhus så syns skillnaden.
Klocka

Som synes så kräver kameran bra ljus för att resultatet skall bli acceptabelt.
Som jag berättat om tidigare så använder jag normalt annan utrustning för att ta bilder, antingen Konica Minolta X50, Nokia N95 eller Fujifilm Finepix S6500fd.

Från X50 och S6500 använder jag OTG-adapter till USB-port samt kabel för att föra över bilderna till surfplattan.
Från N95 görs överföringen via bluetooth.

***************************************************
Detta inlägg är skrivet med Maemo WordPy på surfplattan Nokia N800.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar