onsdag 23 april 2008

Inställningar för GooSync i Nokia N95

Efter fabriksinställning, se detta inlägg, så fungerade inte mitt GooSync längre (synkar min N95'a med Google Kalender).
Ja, det var inte ens konfigurerat.

Jag gick därför, med datorns webbläsare, till GooSync's hemsida för att, lika förra gången, skicka inställningarna via SMS till telefonen.
Men tji fick jag - jag hade förbrukat alla mina gratis SMS!

Återstod att göra konfigurationen manuellt och nedan beskriver jag med screenshots hur det skall vara inställt.

Börja med att gå till Synk som finns under Verktyg. Här väljer du Ny synkprofil.

Jag har döpt den nya synkprofilen till GooSync


Jag väljer Kalender för det är ju denna jag vill synka via GooSync
Fjärrdatabasen (telefonens kalender) heter calendar
Server-ID fylls inte i, det görs automatiskt när du synkar.
Under adress till värdenhet står det: http://sync.goosync.com

KLART!
Hoppas det kan vara till nytta för någon!

EDIT - 091231: Denna tjänst är numera en betaltjänst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar