tisdag 1 april 2008

Mobilberoende - vad är det?


I Aftonbladet finns en artikel om olika kändisars mobilberoende. Du kan läsa artikeln här.

Är jag mobilberoende?
Ja, det är jag nog - men inte för att vara nåbar via samtal/SMS.
Däremot så bär jag gärna med mig N95an för då har jag allt:
  • Surfmöjlighet, via telefonens inbyggda webb-läsare eller Opera Mini. Kanske jag får en stund över och vill läsa nyheterna eller söka på något mha Google.
  • Kamera för stillbilder eller video. Kanske jag ser något som jag direkt vill lägga upp på bloggen - dvs här.
  • Gmail för att t ex maila en bild till en kompis/familj.
  • Chat, ett enklare sätt att vara nåbar. Via mig33 kan jag även skicka ögonblicksbilder.
  • Kalender. Jag använder Google Kalender som jag synkar till telefonen via GooSync.
  • GPS, hitta alltid din position eller färdväg till målet.
  • Eniro eller hitta.se för att hitta telefonnummer/färdväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar