tisdag 8 april 2008

Pris på mobilt bredband!

Aftonbladet skriver idag om priskonkurrens på mobilt bredband.

Äntligen säger jag!

Det är Glocalnet som satt igång karusellen genom att sätta ett pris på 169:-/mån och nu har Tele2 satt ett pris på 159:-/mån för obegränsad surf. Klarar man sig med 1 GB/mån så är priset 99:-.

Första frågan man ställer sig är vilken av dessa operatörer som har bäst täckning- jag håller nog på Glocalnet (Telenor's nät) åtminstone här i mörkaste Småland.

Nästa punkt är vem av dessa båda som har bäst turbo-3g; där har inte jag något svar men det kanske mina läsare har?

Min bedömning är att 3 har bäst täckning samt bäst turbo-3g?

Kommentera gärna!

EDIT: Pratade precis med Glocalnet Kundtjänst eftersom jag vill ha kombinerat kort för samtal och surf.
Jag vill alltså montera kortet i min N95:a och använda telefonen både som modem och telefon - DETTA GICK EJ!
Tummen ner - det blir nog 3 som får mig som kund!

2 kommentarer:

  1. Om jag har ett mobilt bredband från 3 då kan jag alltså änvända det kortet i min mobil oxå ??


    har 3:s mobila bredband och en n95

    använder ifs bara det mobila när jag jobbar natt. har fast bredband i vanliga fall

    SvaraRadera
  2. Ja, jag frågade 3:s kundtjänst och du kan t ex ha ett 3Bomben-abonnemang och välja hur du vill använda de 99:-.
    Jag skrev om det i bloggen: http://jerjo2.blogspot.com/2007/08/flatrate-fr-surfning-p-din-mobiltelefon.html.
    Ring 3 och kolla!

    SvaraRadera