lördag 24 maj 2008

Mina erfarenheter av service på mobiltelefon


Aftonbladet har idag en artikel om repartaion av mobiltelefon - du kan läsa den här

Jag tänkte berätta om mina egna erfarenheter.
Jag köpte 2006 en Nokia N93 från Katshing och var mycket nöjd med telefonen (så länge den fungerade).
Felet uppstod i samband med att jag skulle köra tillbaka en backup till telefonens minne. Efter att ha kört tillbaka denna så startade inte telefonen utan det kom bara upp ett meddelande att den behövde service.

Lämnade in telefonen för service på ett serviceställe i Kalmar. De provade att få igång den utan att lyckas så den skickades för service. Jag fick ingen lånetelefon, men å andra sidan så begärde jag ingen. Det tog lång tid innan telefonen kom tillbaka och av papperen kunde man utläsa att den varit i Finland för reparation.

Eftersom jag visste hur felet uppträdde så hade jag med mig minneskortet med backupen och provade att köra tillbaka den redan i affären - DET GICK ÅT PIPAN OCH SAMMA FEL UPPTRÄDDE.
Det var bara att lämna tillbaka telefonen!

Nästa gång kom det en utbytestelefon och jag hann prova den innan vi lämnade Kalmar - nu fungerade inte den optiska zoomen.
Tillbaka till CR Electronic och återigen lämna in telefonen! Killen som tog emot den sa att jag borde reklamera den till inköpsstället och jag ringde Katshing när jag kom hem.
De höll med om att det var ett solklart reklamationsärende och gav mig telefonnumret till Nokia reklamationsavdelning.
Där fick jag prata med en mycket trevlig kille som också höll med om att det var ett reklamationsärende och att de skulle återköpa telefonen.
'
Jag fick pengarna tillbaka och köpte den Nokia N95 som jag nu är ägare till och som, efter fyra uppdateringar fungerar perfekt, förutom dålig batteritid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar