söndag 31 augusti 2008

Använda Huawei U120 som modem via bluetooth


Jag har nu även kopplat upp mig, via telefonen och bluetooth, till min Nokia N810.


Började med att starta bluetooth i telefonen:
Inställningar, Anslutbarhet, Bluetooth. Under Sätt på/Stäng av valde jag .

Vidare under Visning så valde jag Visas samt under Access På/Av valdes .
Under Inställningar, Anslutbarhet, Modem valde jag Bluetooth-modem (när jag körde via datorn och USB-kabel var det "Modem via USB".

Nu till N810:
Inställningar, Kontrollpanelen, Anlutbarhet, Bluetooth - Bluetooth på samt Synlig.
Under Inställningar, Kontrollpanelen, Anlutbarhet, Telefonen valde jag Ny, hittade jag Huawei U120 (som jag angivit tidigare) och valde denna.
Nu kommer det upp ett nytt fönster "Koppla ihop en enhet" där även ett lösenord är angivet - tryck OK samt ange samma lösenord på telefonen - KLART!

Kanske inte världens bästa beskrivning men det ger i alla fall en fingervisning om hur att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar