fredag 26 september 2008

Ansluta den bärbara datorn via Joikuspot

I min Nokiatelefon har jag installerat JoikuSpot.

Genom att köra detta program så kan jag dela ut mitt mobila bredband, i telefonen, till andra datorer som kan ansluta mot trådlöst internet.

För att detta skall fungera så måste jag ställa om datorn till AdHoc-läge (i mitt fall är det Windows XP Home)

Detta görs genom att högerklicka på den trådlösa nätverksanslutningen. Inställningarna för det trådlösa nätverket fås då upp.




Genom att klicka på Avancerat (enligt bilden till vänster) så kommer inställningarna upp som nu skall ändras för att kunna ändra hur datorn skall ansluta.










Jag ändrar till "Endast dator-till-datornätverk". Efter detta avslutar jag dessa inställningar.

Joikuspot startas i telefonen (Nokia N95).

Genom att söka nätverk så hittar jag mitt JoikuSpot och datorn ansluter till internet.



För att få mitt normala trådlösa nätverk att fungera så måste jag återställa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar