fredag 3 oktober 2008

Nokia 5800 Xpress Music

Så har då även Nokia kommit med en Iphone-"dödare".
I dagens Aftonbladet finns en närmare beskrivning, denna kan du läsa här!

Fantastiskt att en telefon med så mycket finesser kostar under 3.500!

Det stora bekymret, som jag upplever det, är batteritiden på dessa telefoner med stora skärmar, GPS och avsedda för surfning.

Jag har själv både en Nokia N95 men även en 6220 Classic och det är svårt att få batteriet att räcka mer än en dag om man använder den att surfa med - jag skulle tro att ett nyladdat batteri räcker 2-3h om man surfar kontinuerligt?!

Detta borde också anges i specifikationen tillsammans med passningstid och samtalstid, tycker jag.

GPS:en slukar ännu mera batteri och detta bör också omnämnas i telefonens specifikation.

Använder jag telefonen som modem, via bluetooth, är batteritiden ännu kortare.

Nu har visserligen 5800 Xpress Music ett större batteri men även en större skärm så jag gissar att det jämnar ut sig.

3 kommentarer:

  1. Nya Symbian = 9 timmar tal tid

    SvaraRadera
  2. skulle vilja se bilder från N95 vs 5800XM.

    så man kan se hur mycket man går ner i bild kvalite på att välja 5800

    SvaraRadera
  3. Tyvärr,
    jag är idag ägare till N95 samt 6220 Classic endast!

    SvaraRadera