söndag 12 oktober 2008

Skyfire i mobiltelefonen!


Det finns en ny webbläsare för mobiltelefonen - SKYFIRE!
Den är fortfarande i Beta-stadiet men går att ladda hem till Symbian S60 3rd samt Windows Mobile.

Webbläsaren försöker efterlikna läsaren i en vanlig PC och jag tycker att den fungerar skapligt bra.

Ett krux är att du måste ett amerikanskt telefonnummer (börjar med +1) för att kunna registrera dig men i mitt fall var detta enkelt eftersom jag har ett amerikanskt faxnummer hos Faxdigits.com, Faxdigits finns här.

Jag började med att gå till Skyfire:s sida här och registrerade mig. Ett SMS skickas till angivet telefonnummer men det får jag ju strunta i.

Det kommer även ett mail till den adress som jag uppgav vid registreringen och efter att ha bekräftat min registrering så väljer jag lösenord och kommer nu till en sida där jag kan ladda hem programmet till PC.

Jag har provat att köra webb-läsaren i Nokia 6220 Classic men det fungerar inte - däremot i Nokia N95 fungerar det alldeles utmärkt.

EDIT: Nedan några bilder; den vänstra från Aftonbladet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar