måndag 22 december 2008

Mobilt bredband, med Huawei, på AA1

Efter den lyckade uppkopplingen med telefonen, Nokia 6220 Classic, som modem så var jag ju tvungen att se om det fungerade med mitt Huawei E220 som modem också.


Jag hittade en drivrutin för detta, till Acer Aspire One A110 med Linpus, på Acers hemsida, här och denna har jag laddat hem och installerat i datorn.








Jag plockade sedan ur SIM-kortet ur telefonen samt satte kortet i modemet, Huawei E220.

Vidare så hade jag läst någonstans att USB-modemet skulle vara monterat vid start av datorn så det fick bli så! Jag klickade därefter på den nytillkomna ikonen "Moile Partner".











Efter att ha angivit PIN-koden...................







....... samt APN till "data.tre.se" så var det bara att klicka på Anslut så fungerade det.


Har man ett bredbandsabonnemang hos Tre så tror jag att APN skall vara "bredband.tre.se".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar