söndag 1 februari 2009

Skyfire i mobilen, Nokia N95


När jag startade webbläsaren Skyfire i N95:an idag så fick jag en notering om att det fanns en uppdatering att hämta.
Givetvis så ville jag ha den senaste versionen så jag följde instruktionerna, avinstallerade den gamla versionen samt gick till http://get.skyfire.com, via telefonen, för att hämta den nya.

Nedladdningen funkade bra men vid installationen så kom besked om att "OS Pipe" saknades. Jag körde vidare utan denna och lyckades efter en del strul få webbläsaren att starta -
den startade med blank skärm så jag fick gå tillbaka till vänteläge och åter bläddra mig till webbläsaren Skyfire för att den skulle starta.

Jag avinstallerade Skyfire!

För att försöka råda bot på bekymren så sökte jag via Google och fann att jag behövde ladda hem "Symbian OS Pipe" - detta program hittade jag här .

Symbian OS Pipe installerades i telefonen varefter jag åter installerade Skyfire - nu slapp jag varningen om att "OS Pipe" saknades.

Tror ni att det fungerade?

Nää, det var precis likadant som tidigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar