söndag 8 mars 2009

Backup-hårddisken har lagt av!


Köpte en 500Gb (Western Digital) USB-hårddisk, på Elgiganten, via nätet, för mindre än ett år sedan för att använda för backup - nu har den lagt av.
Nätaggregatets lampa lyser när den ej är ansluten till hårddisken men så fort jag ansluter så slocknar lampan - antingen är det nätaggregatet som ej tål last eller så är det kortslutning i hårddisken så spänningen stryps när jag ansluter.

Jag har skrivit om min uppkoppling här!

Vet inte riktigt hur jag skall göra? Känns lite fel att skicka in hårddisk med bilder, dokument mm på garantin!?

3 kommentarer:

  1. Har tre av dessa diskar hemma och för två av dem har nätadaptern lagt av helt, den tredje verkar vara på gång. Har fått en ny, den andra lämnade jag in för ca 3 veckor sedan och väntar fortfarande. Jag har blivit upplyst om att det är mångder med reklamationer på dessa adaptrar.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    Jag vill ju helst inte lämna ifrån mig hårddisken med alla fotografier mm på men du menar att man kan få en ny adapter bara???

    SvaraRadera
  3. Tog med kvitto och lämnade in adaptern i butiken. Den första ersattes med en helt ny (annan modell) som kom hem med posten. Den andra väntar jag fortfarande på...
    Den tredje fungerar än så länge, men lyser svagt...

    SvaraRadera