fredag 27 mars 2009

Skapa en installationsskiva för XP från i386

Jag har tidigare skrivit ett inlägg om hur att skapa en installationsskiva för XP, detta kan du läsa om här!

Efter att ha försökt få till det med Nero (demo av nyare version än i artikeln) så gav jag upp eftersom jag ej lyckades.

Googlade och hittade denna sida (How to Create a Bootable Windows XP Setup Disk on a Preinstalled / Preloaded Windows System) som enkelt beskriver, på engelska, hur man gör.






Istället för Nero används ett gratis brännarprogram, ImgBurn, som hittas här.
Detta program är lättare att använda eftersom beskrivningen stämmer bättre.

Nu är skivan bränd så nu är det bara att invänta tillfälle att prova den.

EDIT: Jag har nu provat så långt att jag sett att skivan är bootbar och att allt ser ut som en normal installationsskiva för XP vid start och en bit fram - har provat utan att "göra" något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar