lördag 7 mars 2009

Surfa gratis i mobiltelefonen

Om du har, eller skaffar, ett kontantkort från Telenor så kan du surfa gratis i 2 månader.
Kontantkortet är just nu gratis att beställa på Telenors sida, under Webbutik. Gratiskortet heter "Telenor Vänner Kontant".

Själv hade jag ett kontantkort som låg och skräpande och genom att skicka texten Mobilsurf till 222 från telefonen så anmäler man sig till tjänsten.




Ganska omgående fick jag ett bekräftelsemail att jag hade 2 månaders surf utan kostnad. På Telenor's sida står det att man skall skicka texten "Surf" men kanske det beror på att det är ett kontantkort att texten skall vara "Mobilsurf"?!



Tipset har jag fått, via min chatt, av en anonym läsare som använde telefonen som modem och låg ansluten med datorn mot min blogg.

EDIT: Läs på Cint.se här!

Tjänsten Fri Mobilsurf kan du läsa om här!

Sammanfattning:
  • Du kan få mobilt internet hos Telenor för 59:-/månad.
  • Hastigheten blir upp till 0,384Mbit/s.
  • Med mobilen som modem kan du ansluta datorn till nätet för samma peng.
  • Telenor är det billigaste mobil/datorsurf-abonnemanget idag (090311)
  • Kan även fås till kontantkort för samma pris.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Den anonyme vännen här igen..

    Jag hade 2 kr på kontantkortet, aktiverade tjänsten Fri Surf, kopplade in mobilen som modem till laptopen och lyckades surfa upp 140 MB, både hemsidor och fildelning, innan jag blev nedkopplad. Sedan var
    saldot O kr och då fick jag meddelandet "Datapaket ej tillgängligt" när jag försökte surfa med mobilen.

    Vid kontakt med kundjtänst så sa de att man måste ha några kronor på saldot för att kunna surfa med mobilen. Saldot får således ej vara 0 kr. Vidare sa de att om man kopplar in mobilen som modem och surfar via datorn så kostar det 15 kr /Mb.

    SvaraRadera
  2. tjing !


    Måste man inte ha ett användarnamn och lösenord när man använer mobilens modem i laptopen och vad får man det ifrån ?
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  3. Hmm, nej jag tror inte att du behöver vare sig användarnamn eller lösenord.
    Jag har skrivit en del om användarnamn och lösenord för olika operatörer på min mobila sida, jerjo2mobile.com - just detta beskriver jag på denna adress: http://jerjo2mobile.com/C11.htm

    Jerry

    SvaraRadera