tisdag 3 mars 2009

Telenor inför tjänsten Fri Mobilsurf


Telenor inför Fri mobilsurf för 59:-/mån - läs mera om tjänsten här!

Idag har jag 3MobilSurf för 90:-/mån men skillnaden mellan Telenors nya tjänst Fri Mobilsurf och 3:s 3MobilSurf är att jag kan använda 3:s tjänst även när jag använder telefonen som modem mot en dator.

EDIT av EDIT: Det fungerar alldeles utmärkt att använda korten i telefon eller modem och att surfa med datorn för dessa 59:-. Vill du ha snabbare så finns turbo för 119:-/månad

EDIT: Det står inget i pressreleasen om det är 3g eller turbo-3g det handlar om hos Telenor - hos 3 är det vanlig 3g som kostar 90:-/mån. EDIT: se ovan!

Skall man ha turbo-3g hos 3 så är prislappen 150:-/mån.

1 kommentar:

  1. Hej Jerry!

    Jag beställde ett gratis Telenor kontantkort, aktiverade tjänsten Fri Mobilsurf som man får prova gratis i 2 månader och anslöt min E51:a till datorn via Nokia PC Suite. Fungerar utmärkt att surfa med både i mobilen såvel som med datorn och enligt bredbandskollen.se så har jag 0.43 Mbit/s ner och 0.12 Mbit/s upp. Jag befinner mig mitt i Sth.

    Gratis är gott, men Telenors tjänst för 59 kr FRI SURF är vekligen ett kap!

    hälsningar

    Johan

    SvaraRadera