torsdag 30 april 2009

Gissa bilmärke och modell


Denna bilmodell är nog inte speciellt vanlig?!
Jag gissade nästan rätt, ja bilmärket var rätt men modellbeteckningen var jag osäker på.
Tänkte att även mina läsare skulle få gissa - jag har "skrivit" över facit= reg.numret.

EDIT2:
Gissningar
1: Honda Civic, tidigt 80-tal
2. Volvo 480

Jag berättar vad det är för bil senare!
Nu har det blivit senare,rätt svar är: Volvo 480 av 1987 års modell, eller som det står i fordonsregistret; Volvo EX043E.
Här finns en att beskåda!

EDIT: Glömde berätta historien runt hur detta inlägg är skapat:
1. Fotografiet är taget med Fujifilm S6500fd i teleläge.
2. xD-kortet har plockats ur kameran och monterats i en USB-läsare för xD-kort.
3. Läsaren har anslutits till USB-uttaget på Nokia N810 medelst kabel och skarvstycke.
4. Fotografiet har kopierats till N810.
5. Registreringsnumret har raderats mha MyPaint.
6. Inlägget publiceras.
============================================================
Inlägget är skrivet med MaemoWordPy på Nokia N810.

2 kommentarer:

  1. Liknar en Honda Civic, från första halvan av 1980-talet. Men jag kan ha fel.

    SvaraRadera
  2. Volvo 480
    Roligt design, men tråkig bil med kvalitetsproblem och svag motor

    SvaraRadera