tisdag 26 maj 2009

Exportera filer från Sagem DVR64250


Jag har berättat tidigare om mina exportförsök från Sagem-boxen - här!
Första gången blev den, till USB-minnet, exporterade filen väldigt liten, runt 30MB.

Nu har jag provat igen genom att exportera Färjan2 till USB-minnet Transcend V10, 8GB.

Innan jag påbörjade exporten så raderade jag den misslyckade 30MB-filen, mha Sagemboxen, från USB-minnet.
Detta visade sig vara ett misstag för nu ville boxen inte kännas vid USB-minnet överhuvudtaget trots upprepade urtagningar/insättningar.
Efter att ha snabbformaterat USB-minnet i datorn så kunde boxen läsa/hitta det igen

Originalfilen på Sagemboxen är på 1248MB och ca 25 minuter senare så finns det 1049MB på USB-minnet, alltså klart mera än vid första försöket.
Nu återstår att hitta ett program för att kunna konvertera filen till DVD alt ett program för att kunna spela upp den på en vanlig dator.

EDIT: Glömde säga att jag lyckats installera VLC 0.9, detta genom att ej avinstallera tidigare version. Dock kunde jag ej spela upp .ts-filen!
Jag har även provat att konvertera .ts-filen med HDTVtoMPEG2 ver. 1.11.94 men ej heller detta har lyckats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar