måndag 25 maj 2009

Nytt backup-program, Cobian Backup


Jag har tidigare berättat hur jag provat AceBackup 3 (här) för att köra backup på min dators filer.
Jag fann dock ganska snart att detta program ej motsvarade mina krav, framförallt pga att det ej autostartade på ett vettigt sätt.

Jag har nu installerat Cobian Backup 9 istället och redan nu kan jag säga att det fungerar bättre men det återstår att se om det täcker alla mina krav!?

Kraven är (som jag kommer på just nu):
  • Vettig autostart så det alltid finns i bakgrunden
  • Enkelt att schemalägga backuper
  • Synkronisering så att endast förändringar behöver överföras (tveksam på Cobian?)
  • Kunna köra backup till nätverksenhet
  • E-mail efter avslutad backup så man har koll på att det fungerar
Om inte detta fungerar så skall jag testa Syncback 3.2.19

1 kommentar:

  1. Cobian Backup 9 (Amanita) klarar alla dina krav och lite till!

    SvaraRadera