fredag 15 maj 2009

Somalia - landskod 00252

Idag har hustrun fått samtal från Somalia på sin mobiltelefon!
När hon svarade så fanns det dock ingen i andra änden.
En sökning via Google visar att detta är ett vanligt sätt att försöka bli uppringd för en hög minutkostnad, tydligen uppemot 200:-/minut! När man sedan ringer upp så får man, åtminstone i vissa fall, lyssna på musik, dyr musik!
Numret, i hustruns fall, var 002526096227.




+++++++++++++++++++++++++++
Hela inlägget/mailet är skrivet i 6220 Classic.


[Mobile mail sent by Momail]
Get it at www.momail.com

5 kommentarer:

  1. Thanks for posting this - I got such a call (different number, +25 21 59 28 331), and googled before calling back. Luckily I found your page - I don't know anyone in Somalia! I got this on my Tele 2 mobil.....

    SvaraRadera
  2. Thanks for posting this - I got such a call (different number, +2529069696), and googled before and didnt call back
    I found your page - I don't know anyone in Somalia!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    och tack för att du la upp det här. Jag har idag fått flera påringnigar från 00252 615052557, som tur är ringde jag aldrig tillbaka!
    Som de andra skrev så känner inte heller jag någon i Somalia. Och jag har ett Telenorabbonemang.

    SvaraRadera
  4. Samma här 00252 61....jag har också Tele2.Tur att man inte råkade svara utan att kolla eftersom det var mitt i natten.Frågan är ju hur de fått tillgång till mitt nr då det är hemligt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ringer säkert slumpmässigt - du hade bara "tur"!

      Radera