måndag 8 juni 2009

Märk adaptrarna!

I Din Teknik (nr. 9, 2008) såg jag en vettig synpunkt i en insändare- ja, ni förstår av rubriken vad det handlar om!

Själv har jag börjat märka alla adaptrars kablar i anslutningsänden, alltså vid den plugg som man stoppar i utrustningen - detta efter att ha stoppat datorns stickpropp (19V) i externa hårddiskens uttag (12V).
Ni förstår säkert varför?!

+++++++++++++++++++++++++++
Bild/video i detta mail är tagen med Nokia 6220 Classic.
Hela inlägget/mailet är skrivet i 6220 Classic.


[Mobile mail sent by Momail]
Get it at www.momail.com

1 kommentar:

  1. Detta är något jag gjort sedan lång tid tillbaks. Inte för att jag kopplat fel, utan mer känt frustration över att ha noll koll på vilken adapter som hör till respektive apparat. Jag sätter dock en klisterlapp med tillverkare och modellnummer på själva adaptern.

    SvaraRadera