onsdag 21 april 2010

Försök att använda Linksys router med JoikuSpot

Jag har skrivit några inlägg om Linksys WRT54GL, dess konvertering till DD-WRT samt inställningar för Client Bridge.
Konvertera en trådlös router till dd-wrt
Konvertera Linksys WRT54GL till brygga
 

I inlägget angående inställningar för Client Bridge använde jag, som uppkopplingsrouter, den router som är kopplad mot mitt ADSL.

Ett annat sätt att få en "trådlös" signal är att starta Joikuspot i Nokiatelefonen, skillnaden mot den vanliga "trådlösa" signalen är att nu är det i Ad Hoc-läge.
Så för att ansluta, med datorn, till telefonens trådlösa nät, kräver ändrade inställningar för den trådlösa uppkopplingen i datorn.

Nåväl, jag startade JoikuSpot på telefonen samt gjorde erforderliga inställningar i router och telefon (provade både WEP och okrypterat).



I stort följde jag instruktionerna i mitt tidigare inlägg  Att konvertera en Linksys-router till brygga - Client Bridge



Tror Ni att det fungerade??

Svaret är NEJ!!
Om någon lyckats och vet hur att göra så KOMMENTERA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar