torsdag 20 maj 2010

Skall Halebop bli min nästa mobiloperatör?

Eftersom Tre ej längre har Nokia N900 i sitt sortiment så funderar jag nu på att byta operatör!
Skall dock säga att jag är väldigt nöjd med Tre så det känns lite snopet att behöva byta bara för att de ej längre saluför Nokia N900.
När Tre hade N900 så skulle den, med mitt 3MobilPott199, kosta mig 995:- att lösa ut plus 150:- i förhöjd månadsavgift, i 24 mån.
Av de 199:- så använder jag 89:- för 3Mobilsurf (5GB) samt är minutkostnaden 69 öre (uppkoppl. 69 öre). Total månadskostnad 349:- + ev samtal över pott.

Jag har tittat på Halebops sida och "Halebop Hallå med Surf Plus" verkar passa mig. Detta kostar 149:-/månad samt tillkommer samtalsminuter à 19 öre (uppkopplingskostnad 99 öre/samtal).
En Nokia N900 får jag lösa ut med 393:- plus förhöjd månadsavgift (24 mån) 150:-.


Har även varit i kontakt med Halebop, via mail, och de bekräftar att man kan använda mobilen som modem till en dator, inkluderat i dessa 3GB.
En annan fördel med Halebop är ju att man även får tillgång till Edge där 3G-täckning saknas samt att alla telefoner, utom iPhone, är olåsta.

Kostnadsmässigt borde det gå på ett ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar