onsdag 2 juni 2010

Använda Sony Ericsson-telefon som modem

Testade igår ett antal telefoner och modem med avseende på hastighet ned/upp samt pingtider.
Resultatet visar jag i ett senare blogginlägg.

Idag skall jag använda frugans Sony Ericsson C510 som modem för att se dess resultat. Enligt reklamen så är det Turbo 3G PRO som gäller för denna.
En googling visar att jag behöver programmet "Sony Ericsson PC Suite" och detta hittar jag här.

Efter nedladdning, och installation, så var det då dags att ansluta telefonen.

















Efter anslutning men innan "connect"



















Ansluten!

Resultat:
Det är alltså ett modem för turbo,3,6Mbit/s och med PRO för uppladdning, 2,0Mbit/s.
Om PRO betyder 2,0Mbit/s är jag osäker på men det kanske mina läsare vet?

2 kommentarer:

  1. Pro betyder högre hastighet, normalt är det 384kb och du har 0.75 dvs 750 kb nästan 1 mbit.

    SvaraRadera
  2. OK, PRO står alltså för 1,0Mbit/s i max uppladdningshastighet - Tack!

    SvaraRadera