fredag 18 juni 2010

Chattkonversation på Tech Blog of Sweden ang datorsurf via "telefon"-kort mm

Gästen har anslutit sig till chatten.







Gäst: Hallå, någon hemma?

mig: Jepp

Gäst: Hej! Jo, jag undrar vad du har för internet i din mobil hos Tre
och om du använder mobilen som modem till datorn utan problem

mig: Jag har 3Pott199 med tillägg 3Mobilsurf för 89:-. Jag kan använda telefonen som modem men max 5GB/mån.

Gäst: jag har också valt det tillägget för 89 kr, men hur upplever du att hastigheten är?

mig: Jo, bra! Beror ju på om du har Turbo-täckning. Jag får ungefär 4/1 med ett bra modem, annars 3/0,3.

Gäst: tack....och du har en mycket bra blogg med bra uppdateringar....alltid kul att få reda på något nytt hos dig

mig: Tack

Gäst: Jag skaffade ett usb modem från tre E122 för 199 kr och låste upp det tack vare din blogg.
Har du fått reda på hur man låser upp det nya usb modemet från comviq MF102?

mig: Perfekt!, Trodde det kostade 249?  Vet ej hur att låsa upp MF102 - jag säljer det på Tradera

Gäst: Tre har en drive nu, de säljer sitt kontant usb modem för 199 kr under sommaren

mig: Tack, det blir att handla

Gäst: Gick enkelt att låsa upp då ingår också en veckas surf

mig: Perfekt!

Gäst: Har du testat Telenors variant av 1 mbit/s på deras kontantkort för 69 kr i månaden? 1 mbit
obegränsat med data

mig: Jodå, jag har det också - funkar bra men lite slöare

Gäst: Men har du testat att stoppa in deras kontantkort i ett USB-modem och surfa?
Funkar det, eller är det bara i mobilen?

mig: Funkar perfekt i modemet också, inga extra kostnader

Gäst: Utmärkt, tack för en trevlig pratstund. Hej

Gästen har lämnat chatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar