lördag 5 juni 2010

Problem med OVI Maps-uppdatering på Nokia 5800XM

Nyligen kom det en uppdatering, ver. 3.04, för OVI Maps.
Jag laddade hem filen till datorn samt uppdaterade kartprogrammet i telefonen för någon vecka sedan. Följden av detta blev att telefonen startade om så fort jag startade kartprogrammet - kartprogrammet var, med andra ord, oanvändbart!

För att få en "frisk" telefon så ominstallerade jag den mha Nokia Software Update samt återställde den med *#7370#.
Efter en del krångel så hade jag sedan en återställd telefon men med ett äldre OVI Maps. ver 3.03.

Idag så kunde man via "Programuppdateraren" i telefonen se att det fanns en uppdatering av OVI Maps till ver. 3.04.
Kanske en bättre och fungerande variant - bäst att ge det ett försök! Innan jag gav mig på detta så körde jag, vis av förra gången, en ny säkerhetskopia på telefonen!

Tror Ni att det fungerade???
Näää, givetvis inte!! Återigen samma fel med en telefon som startar om så fort kartprogrammet startas.

Samma visa igen, ominstallation och *#7370# men med den skillnaden att NU var det version 3.04 i telefonen.
Vilken tur att det fanns en aktuell backup att återladda!

Det enda jag sedan behövde åtgärda var Nokia Mail, eller det kanske heter OVI Mail numera,
Detta program gav systemfel när det skulle startas så jag fick radera samt återinstallera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar