torsdag 2 september 2010

Översätta sidor med hjälp av Google Chrome

Webbläsaren Google Chrome har en inbyggd översättare som jag ofta använder om webbsidan är på annat språk än svenska eller engelska.
Nedan ett exempel på översättning av italiensk text från denna sida.


Texten på italienska: penso pure io che il problema sia nella chiavetta brandizzata!
Quando inserisco la chiavetta il router la riconosce però non riesce a leggere le info riguardo la versione del firmware, in oltre non vede la rete...
La chiavetta fa il doppio lampeggio verde del led come se attaccata ad un pc senza i driver caricati appunto!
Invece mi riconosce la sim tanto che posso pure modificare il pin!!!

queste sono le info sulla mia chiavetta che ho recuperato con dc-unlocker:



 
Och översatt mha Google Chrome: Jag tycker också att problemet är nyckeln märkesvaror!
När jag sätter nyckeln routern känner igen den men kan inte läsa info om firmware version, inte ses över nätverket ...
Det viktigaste är dubbelt blinkande grön lampa som om knuten till en dator utan drivrutiner, äntligen!
Men jag erkänner sim så att jag kan också ändra pin!

Dessa är de info på min nyckel som jag återhämtade sig med dc-Unlocker:

Kom gärna med Dina kommentarer till detta inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar