fredag 31 december 2010

Konstigt flygande föremål på himlen

I onsdags, den 29 december, var hustrun och jag ute på kvällspromenad med hundarna, klockan var väl strax efter halv sex.
På himlen syns då något, med starkt rödgult sken under, som rör sig med mycket hög hastighet från norr och mot söder. Det är inget flygplan för det går väldigt fort. Skulle tippa att det rör sig 45 grader på bara några minuter?!

När vi tittar bara någon minut senare så är det helt försvunnet!
Någon mera som sett detta?

******************
Bild/video och text i detta inlägg är framställt med Nokia 6700 Slide

6 kommentarer:

  1. Har läst att man klara kvällar kan se satelliter med blotta ögat, men de är nog inte så stora. Sedan har vi UFO-ballonger som glider ljudlöst fram i hyfsad hastighet på lite lägre höjd. Annars vet jag inte.

    SvaraRadera
  2. Nää, det var mycket mystiskt, men har ju säkert en förklaring?!

    SvaraRadera
  3. Såg bortåt 10 UFO-ballonger igår kväll. Grannen skickade också iväg ett par. De lyser röd-gult och flyger förvånansvärt snabbt. Är du säker på att du inte såg en sådan? Minns för några år sedan när det flög ett par sådana över Mönsterås. Tidningarna skrev om de mystiska farkosterna, men jag hittade några filmer med UFO-ballonger på nätet och såg direkt att det var sådana vi sett.

    SvaraRadera
  4. Såg också minst fyra föremål som påminde om det jag såg så du har säkert rätt. Det jag upplevde märkligt var dels hastigheten men även att "föremålet" rörde sig horisontellt.
    Jag vet dock inte hur UFO-ballonger rör sig? Rör de sig horisontellt så är det absolut UFO-ballonger!

    SvaraRadera
  5. jag såg detta ikväll typ kl. 22 över malmö. den hade ett rött och grönt ljus. var absolut inte en UFO-ballong. den rörde sig väldigt snabbt, och svängde väldigt skarpa och snabba svängar. när jag skulle filma så råkade jag trycka på kameran och då blixtrade kameran och den här grejen hastigt stack iväg. sen kom den tillbaks flera gånger under de följande 20 minuterna. troligast något utomjordisk eller kanske ngot topphemligt militärt men den rörde sig alltför konstigt för att vara någon naturfenomen, det var högst onaturligt, övernaturligt. hoppas den kommer tillbaks imorgon kväll så får jag en bra film av det.

    SvaraRadera
  6. Vi får hoppas på en bra film! Du får gärna skicka över en ev film så kan jag publicera den.

    SvaraRadera