onsdag 29 juni 2011

Har 031-780 780 3 ringt dig också?

Idag fick jag ett samtal från K-någonting. De förhörde sig om vårt fasta abonnemang och om allt fungerat bra hittills - precis som om firmanamnet var mig bekant och att jag ringt med dem i måååånga år.

Jag påpekade att jag ringer med Glocalnet men då sa han något om att det är samma nät och det enda som kommer att skilja är firmanamnet på fakturan.

Han berättar vidare om att det nu går att ringa billigare.
Jag kontrar med att jag skall övergå till IP-telefoni och då, äntligen, får jag tyst på honom.
Det där med att jag/vi skall övergå till IP-telefoni var ju inte helt sant  men jag har ju skaffat Phonzo med 010-nummer så det var ju liiite sant.

Vad samtalet egentligen handlade om var ju att byta operatör men just detta sades ju aldrig i klartext.

"Hej, jag ringer från K-någonting och vi kan erbjuda Dig bättre priser på fast telefoni om du byter till oss som operatör" hade ju varit en ärligare inledning av samtalet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar