lördag 26 november 2011

Provar annan pellets!

Idag hällde jag i en säck pellets av nytt fabrikat.
Denna pellets är lite mörkare än den jag kört med tidigare (den nya pelletsen till höger).















Jämförde vikten på 1 liter pellets:
  • "Gamla" ÖTAB: 755 gram/liter
  • Provpellets: 726 gram/liter
Kanske bara ett mätfel?

Tanken är att jag skall köra 100kg av denna lite mörkare pellets för att testa.
Jag fyllde dock bara i 20kg idag tills jag vet körbarheten.

EDIT: Glömde skriva att den dammar mera.
EDIT2: Den är också porösare och lättare att bryta av, alltså sämre pressad.
EDIT3: Den luktar helt annorlunda än vad jag har kört tidigare






















"Gamla" ÖTAB-pelletsen levereras i 16kg-säckar medan provpelletsen kom i 20kg-säckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar