onsdag 11 april 2012

Hur göra om man glömt lösenordet till Windows 7?

Läser på instructables.com hur man gör om man glömt lösenordet till Windows 7.

Tydligen finns det olika sätt:
  1. Använd CD-skiva som Du skapade när Du skapade lösenordet. (Detta är inget som jag uppmärksammade när jag installerade).
  2. Använd Windows 7 Password Finder Software. (Laddade hem ophcracker men den innehöll virus).
Så tyvärr så hittade jag inget bra sätt att återställa lösenordet!

Kanske bloggens läsare har något bra tips att lämna?

2 kommentarer:

  1. Om det hände mig skulle jag plocka ur hårddisken ur datorn, koppla in den via SATA till USB kontakt, plocka ur den information jag vill spara, koppla in hårddisken till datorn igen och installera om.

    Urplockad ur ett chassi är dina filer öppna. Om du inte har krypterat mappen för då har du ett värre problem. =)

    SvaraRadera
  2. Jo, det kan ju vara ett sätt. Tyvärr så är ju inte laptops sååå enkla att öppna, i alla fall inte vissa modeller.
    Försökte mig på en Acer 10" men den saknade lucka för hårddisken samt behövdes det en bra instruktion för att öppna (vilket jag ej hittade).

    SvaraRadera