torsdag 26 april 2012

Vilken molntjänst är bäst?


I veckan släpptes Google Drive!
Det finns ju flera liknande tjänster sedan tidigare, bland annat DropBox, Skydrive och Box.

CloudMagazine har sammanställt vad du får hos några olika molntjänster.

Personligen använder jag mest DropBox och Google Drive även om jag har konto både hos Skydrive och Box.

Dropbox använder jag mest för bilder och långtidslagring.




På Google Drive finns mest dokument (Word och Excel) som uppdateras mera frekvent. Här lagras även en del manualer för smidig åtkomst varhelst.

Den molntjänst som används mest frekvent är Evernote. Detta eftersom den är så smidig att nyttja i Androiden.
Hittar jag t ex något intressant bloggmaterial så sparar jag alltid en länk i Evernote. Denna är sedan enkelt nåbar senare när jag sitter vid datorn och skriver blogginlägg.


Evernote används också för att spela in "minnesanteckningar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar