söndag 3 juni 2012

Android: Hur att installera ej kompatibla appar

Det är inte alltid som en app passar till just Din Android-telefon/platta.
När man är inloggad på sitt Googlekonot och, via datorn, söker en viss app så får man besked om den passar till just Din enhet.

Här har jag t ex sökt på "Kolla regnumret" via datorn.
Som Ni ser så skall den inte fungera till Samsung P7500 - men jag har den installerad på plattan och den funkar helt OK!
















Så här gjorde jag:
  • I enheten där den fungerar (t ex Motorola MB526); installera appSaver.
  • Kör appSaver och spara en kopia på Dina installerade appar.
  • Maila, eller på annat sätt överför, apk-filen till enheten där det ej fungerar (Samsung)
  • Kör APK-filen i, i mitt fall, Samsungplattan.
  • Tada, nu finns den där!
Nu är det ju inte alltid som det fungerar med alla appar men det är ju värt ett försök, eller hur?

Jag har provat på några stycken inkompatibla appar och samtliga har fungerat även om skärmupplösningen på en del har blivit felaktig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar