fredag 7 december 2012

Det är virus i luften!!

Med virus menar jag inte förkylnings- eller influensavirus utan  datorvirus!
Även min dator drabbas emellanåt men jag fattar inte var jag hittat detta.

Ikväll larmade i alla fall AVG Anti-Virus för sk*t i datorn.
Det var "Exploit Rogue Scanner (type 1929)" som datorn drabbats av och tydligen  har det något med Ryssland att göra.


Vad är då Rogue Scanner ?
Nedanstående är AVG's definition, översatt med Google:
En skurk scanner är ett falskt antivirusprogram som simulerar falska malware varningar på användarens dator och tvingar att köpa en falsk lösning, vilket få tillgång till kreditkortsuppgifter och pengar.

Jag har i alla fall inte sett några varningar så jag verkar ha klarat mig!

 
 
 
Viruset är det 5:e vanligaste enligt AVG.
 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar