måndag 4 februari 2013

Beställa saker från Kina, via eBay

Handla från Kina stämmer med talesättet: 
"Låter det för bra för att vara sant så är det säkert så"!

Beställde för ca 3 veckor sedan en Android Mini PC, via eBay, från Kina, liknande denna.
Priset i Sverige för en dylik Mini PC är alltså drygt 500:- men från Kina kostade den bara ca $15.

Idag kom det i alla fall en rek-lapp om att det fanns paket att hämta.
Redan när jag kände på paketet så förstod jag att innehållet skulle vara något helt annat, och det var det!














Och innehållet var .................................

Örhängen!



















eBay har en tjänst "Resolution Center" där ärendet nu är anmält så pengarna kommer säkert tillbaka efter en tid!


2 kommentarer:

  1. Jag beställde en oxå, men har inte fått nått paket dock.
    Jag anmälde det hela till PayPal och i dag kom pengarna tillbaka :-)

    SvaraRadera
  2. OK, jag brukar anmäla till eBay Resolution Center men resultatet blir ju detsamma ;-).

    Beställde från totalt åtta olika säljare och fick leverans från fyra av dessa.
    De andra fyra har jag fått återbetalning för, via eBay.
    Är dock osäker på om det, trots återbetalning, kanske kommer "vantar för kapacitiv skärm", vi har i alla fall kontakt med varandra?!

    SvaraRadera