lördag 12 oktober 2013

"Mifin" uppdaterad - igen!

Kanske börjar Ni tröttna på att läsa om min "mifi"?

Vet inte exakt vad "mifi" står för men gissar på "mobil WiFi".
Den består i alla fall av följande komponenter:
  • En 3G-router, TP-link WR703N
  • Ett 4G-modem (i mitt fall ett upplåst Huawei E392)
  • Ett PowerPack (i mitt fall 5V, 2800mAh eller 12000mAh)
  • USB-kabel
  • Huntsman OpenWRT programvara för 4G









































Fast nu var det ju inte "mifin" jag skulle skriva om utan den uppdaterade programvaran!
Häromdagen släpptes nämligen två nya varianter av program att flasha TP-linken med:
  • En "gul" variant med en äldre revision av OpenWRT
  • En "röd" variant med senaste revideringen av OpenWRT
Jag valde den röda versionen!
Det är alltså Huntsman som omvandlar 3G-routern till 4G-router!
De båda versionerna hittas här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar