onsdag 3 september 2014

Hur att mäta kapaciteten på Din Power Bank

Har Du också skaffat en Power Bank för att kunna akutladda Din mobil?
Jag har skaffat ett par stycken!




















Mina Power Banks är från Kina och det kan ju vara intressant att veta den verkliga kapaciteten.
instructables.com finns en instruktion för hur att mäta.






Lyckligtvis så beställde jag ett instrument, lika bilden, för att mäta ström och spänning på USB-porten häromdagen ;-)

EDIT: Två länkar, från "Walo", på bättre testgrejer för Power Banks:



2 kommentarer:

  1. Har köpt följande för att testa mina grejor:
    "USB Interface Mini Discharge Load Resistor with Switch 2A 1A" http://r.ebay.com/sHeNia
    "LCD USB Charger Capacity Current Voltage Tester Meter For phone power bank" http://r.ebay.com/wyFHZb
    Den sistnämnda har jag köpt 2 st av ;-)
    Bra för att testa alla möjliga USB grejor med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för länkarna - "allt" finns på eBay, det gäller bara att hitta vad man "behöver".

      Radera