onsdag 30 mars 2016

Fixa värme till grönsaks-/rotfruktshyllan i garaget

I vårt isolerade garage, utan uppvärmning, kan temperaturen under kalla vinterdagar närma sig noll, eller kanske t o m bli någon minusgrad.
Denna första vinter i nya boendet har jag löst det med en 40W-glödlampa, givetvis inte LED, placerad längst ner i den draperade hyllan.
Styrningen har skett manuellt medelst en fjärrströmbrytare.

Till nästa vinter har jag tänkt mig att automatisera denna "värmare" och har därför införskaffat en del saker för ändamålet.

Jag har köpt en regulator samt en längre givarkabel. Den längre givarkabeln, 10m, vill jag ha för att kunna övervaka temperaturen via garagets fönster.
Materialet är köpt på eBay.
























Har även köpt ett element på 50W för att ev bygga ett eget värmepaket.

Material:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar