tag:blogger.com,1999:blog-4390375946408842770.post5016230975303574526..comments2023-12-31T09:03:07.682+01:00Comments on Tech Blog of Sweden: Att laga en cykelpunktering!Tech Blog of Swedenhttp://www.blogger.com/profile/01150302951615966145noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4390375946408842770.post-68022085891063779382012-03-25T17:54:46.100+02:002012-03-25T17:54:46.100+02:00Tack för berömmet! Skall jag "göra reklam&quo...Tack för berömmet! Skall jag "göra reklam" för Din cykel på bloggen eller är den såld redan?Tech Blog of Swedenhttps://www.blogger.com/profile/01150302951615966145noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4390375946408842770.post-20814261291742735712012-03-25T16:41:09.219+02:002012-03-25T16:41:09.219+02:00Haha, jag förstod nästan att det var "svårpum...Haha, jag förstod nästan att det var "svårpumpat" när jag läste Din cykelannons!<br /><br />Det finns olika ventiler, med och utan nål. <br />På "vanliga" cyklar är de flesta utan nål - där passar en vanlig cykelpump alt en "ventilpump" med en liten tillsats. <br />Mopeder, motorcyklar, bilar mm har nålventil.<br /><br />Tillsatsen är en liten nippel som kläms fast i ventilfästet. Andra änden på nippeln hålls/trycks sedan mot den nållösa ventilen.<br /><br />Skall fota och göra ett blogginlägg om detta vid tillfälle.Tech Blog of Swedenhttps://www.blogger.com/profile/01150302951615966145noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4390375946408842770.post-36481250215764201762012-03-25T16:22:30.699+02:002012-03-25T16:22:30.699+02:00Tack, det där var pedagogiskt och bra! Fast jag sk...Tack, det där var pedagogiskt och bra! Fast jag skulle vara nöjd om jag överhuvudtaget klarade av att få luft i hela däck. Till vissa cyklar fungerar ju gammeldags pumpar. Till andra får jag inget att fungera. Förmodar att det är olika slags ventiler som kräver olika slags pumpar.Jonnyhttps://www.blogger.com/profile/07832402273074925721noreply@blogger.com