söndag 15 april 2012

Nu har Boxer-boxen lagt av!

Det började med att Sagem-boxen, med inspelning, var svårstartad några dagar - den fastnade på "INIT"!
Men genom att göra den spänningslös ett tag och sedan återansluta så gick den igång igen.

Men nu är det stopp!
Det hjälper inte hur länge den är spänningslös, den fastnar hela tiden på "INIT".



En ny box är beställd, en Sagemcom RT90-160HD.
Tyvärr blev hårddisken lite mindre än på förra, 160GB istället för 250GB (80h jämfört med 120h inspelning).
Får väl trösta mig med att den har HDMI, den gamla hade SCART-utgång.

3 kommentarer:

  1. min har också lagt av.. exakt samma sak... hade hoppats på att det gick att fixa på nått sätt.. Alla ungarnas älsklingsfilmer finns på hårddisken som inte går att komma åt :( men ända lösningen verkar vara att köpa en ny...

    SvaraRadera
  2. Vilken osis!
    Jag har också mycket material på min. Skall bara kolla om det finns några jästa kondensatorer innan den går i skrotlådan.

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att det är 2 års garanti - kanske du har tur? Min var ett halvår för gammal.

    SvaraRadera