måndag 13 augusti 2012

Evernote för Ubuntu, finns det?

Evernote är en molntjänst för att spara anteckningar, bilder, inspelningar mm mm.
Personligen använder jag Evernote i Androidmobilen, bland annat, för att spara noteringar om bloggidéer.

Fördelen med Evernote är att det finns program och appar för många olika operativ såsom:
  • iOS
  • Android
  • Blackberry
  • Windows Phone 7
  • Mac OS X
  • Windows
Dock finns den ej för Linux!

Eftersom jag emellanåt, som omväxling till Windows, även använder Ubuntu så har jag letat efter en "Evernote"-lösning - och jag har hittat den!
















Programmet, som synkar med Evernote, heter Nixnote, eller kanske Nevernote.





2 kommentarer:

  1. Gamla nevernote har bytt namn, men finns kvar under det nya (som jag dvs inte minns).

    Dagarna innan du publicerade detta så blev everpad (evernote som unity-"lins") publikt.

    Testa?

    SvaraRadera
  2. Är det inte Nixnote som är nya namnet?
    Nixnote är det jag använder idag.

    Sökte på Everpad men fick uppfattningen att det var för iOS?

    SvaraRadera