måndag 16 december 2013

Surfa med Wifog på datorn, använd Wifog-app på mobilen för reklamen.

Ett tips: 

Använd SIM-kortet från Wifog i ett modem, eller ännu hellre i en router, till datorn men använd Wifog:s mobilapp för Android för att titta på reklam.









































Har man inget surfabonnemang till telefonen blir detta dock  problematiskt men det kan man lösa med en router, som SIM monteras i, eller ett program till datorn som delar ut internet via datorns WiFi. På så vis kan både dator och mobil vara uppkopplade samtidigt och så slipper Du avbrott i internetuppkopplingen på datorn.





























7 kommentarer:

  1. Vilket abonnemang ska man välja hos wifog? Surfplatta eller smartphone för att detta ska funka?

    SvaraRadera
  2. De har visst spärrat den möjligheten nu, tyvärr!

    SvaraRadera
  3. Hmm, nu går det att ladda från mobilen igen och surfa på datorn. Jag har ett kort med surf, SMS och telefoni.

    SvaraRadera
  4. Har en olåst usb-sticka som haft comviq, ett huawei modell E1550. satt i wifog sim, men hur gör jag sen?

    SvaraRadera
  5. Du får använda ett uppkopplingsprogram, t ex det som följer med USB-modemet. Sedan skapar du en ny profil du kallar Wifog exempelvis. I denna profil anger du APN bredband.tre.se, välj sedan profilen som standard - nu skall det bara vara att koppla upp. Återkom om knepigt att förstå så lägger jag upp bilder.

    SvaraRadera
  6. provat med ett olåst modem och det som händer är att det kopplar upp emot wifog men får ingen uppkoppling emot internet. något tips?

    SvaraRadera
  7. Du måste nog titta på reklam för att få surftid?!
    Jag får upp en reklamsida från Wifog i webbläsaren när jag testar och efter två reklamfilmer så har jag 100MB/2h att tillgå.

    SvaraRadera