Idag kom så det beställda kontantkortet hem i brevlådan! Jag skrev lite om detta
här.
Jag har även skrivit en del om Telenor Fri Mobilsurf tidigare
här.
Jag laddade det direkt med 100:- och fick ett SMS som bekräftelse.
Nu till aktiveringen av Fri Mobilsurf - jag skickade texten "mobilsurf" till 222 och direkt kom det en bekräftelse att de fått min ansökan.
Några minuter senare fick jag bekräftelse på att jag kunde surfa fritt i 2 månader och att det sedan kostar.
Så nu var väl allt OK?
Jag startade FonSpot i N95:an (FonSpot är en betalvariant av JoikuSpotLight) och loggade in hos Fon.
Allt fungerade perfekt, till och med hastigheten var över förväntan - åtminstone enligt Bredbandskollen.
Lite senare skulle jag kolla med en annan dator, via FonSpot, men nu vägrade programmet att starta i telefonen.
Efter lite funderande så beslöt jag mig för att kolla saldot genom att ringa 222 -
kortet var TOMT - "Ditt saldo är 0 kronor och 0 öre"!Fel APN?Vet att jag hade läst på Telenors sida att APN:en ej skulle spela någon roll?
En kontroll i telefonen visar att jag använt "internet.telenor.se" som kopplingspunkt.
Som ni ser ovan så är det OK!
Ringer nu kundtjänst på 221, jo det går utan pengar på kortet.
Tjejen, Maria, försvinner länge när jag framfört mitt ärende och när hon väl kommer åter så hälsar hon att det ej går att få fram några uppgifter och ber mig återkomma under kontorstid - så nu får jag vänta tills imorgon!