Tele2 för all framtid bojkottad, värsta bolaget jag varit med om. Överdebiterar abonnemang och tar ut oseriösa priser för pappersfaktura. Kundtjänsten kostar pengar att ringa.
Fick jag ringa gratis hade jag valt bort dom iaf. En gång men aldrig mer säger jag!
Jo men kontantkort på mobilsurf är ju ganska ofarligt? Skaffa ett gratis kontantkort, fyll på med 100:- och surfa. 3:-/dygn är ett bra pris om man vill använda telefonen/datorn sporadiskt. Skall man använda det varje dag så är ju Telenor Fri Mobilsurf intressantare?!
I vissa stycken håller jag annars med dig, när jag sagt upp mitt 10-åriga abonnemang så fick jag betala extra under uppsägningstiden.
Skicka gärna ett mail via funktionen på bloggen, kan ju vara intressant att kunna nå dig utanför bloggen?!
Jag kan bara hålla med övriga kommentatorer. Mina egna intryck av Comviq:
- Det kostar pengar att ringa deras kundtjänst. Mailar man den (fyller i ett formulär) med sina frågor får man inget svar. Påminnelser besvaras ej heller. Kundtjänsten är påfallande okunnig om debiteringar och tekniska frågor.
- Deras prishöjningar och försämringar av avtalsvillkoren sker i smyg. Inte ett ord skrivs ut på deras webbplats om att öppningsavgiften för "Standard" höjts till 0,99 kr (framgår av PDF-filen som man får ladda ner och läsa själv). SMS utomlands har höjts till 0,99 kr (tidigare hade Standard enhetspris om 0,69 kr för alla SMS).
- deras webbplats är klumpig att använda exempelvis måste man ha en e-mail adress -extern facilitet- för att logga in på ett telefonbolag -företagsintern facilitet- det borde räcka med ett telefonnummer.
Tele2 för all framtid bojkottad, värsta bolaget jag varit med om. Överdebiterar abonnemang och tar ut oseriösa priser för pappersfaktura. Kundtjänsten kostar pengar att ringa.
SvaraRaderaFick jag ringa gratis hade jag valt bort dom iaf. En gång men aldrig mer säger jag!
Jo men kontantkort på mobilsurf är ju ganska ofarligt?
SvaraRaderaSkaffa ett gratis kontantkort, fyll på med 100:- och surfa. 3:-/dygn är ett bra pris om man vill använda telefonen/datorn sporadiskt. Skall man använda det varje dag så är ju Telenor Fri Mobilsurf intressantare?!
I vissa stycken håller jag annars med dig, när jag sagt upp mitt 10-åriga abonnemang så fick jag betala extra under uppsägningstiden.
Skicka gärna ett mail via funktionen på bloggen, kan ju vara intressant att kunna nå dig utanför bloggen?!
Jag kan bara hålla med övriga kommentatorer. Mina egna intryck av Comviq:
SvaraRadera- Det kostar pengar att ringa deras kundtjänst. Mailar man den (fyller i ett formulär) med sina frågor får man inget svar. Påminnelser besvaras ej heller.
Kundtjänsten är påfallande okunnig om debiteringar och tekniska frågor.
- Deras prishöjningar och försämringar av avtalsvillkoren sker i smyg.
Inte ett ord skrivs ut på deras webbplats om att öppningsavgiften för "Standard" höjts till 0,99 kr (framgår av PDF-filen som man får ladda ner och läsa själv).
SMS utomlands har höjts till 0,99 kr (tidigare hade Standard enhetspris om 0,69 kr för alla SMS).
- deras webbplats är klumpig att använda exempelvis måste man ha en e-mail adress -extern facilitet- för att logga in på ett telefonbolag -företagsintern facilitet-
det borde räcka med ett telefonnummer.