måndag 30 april 2007

Messa och skicka med foto, MIG33



mig33 heter gratistjänsten som låter dig messa men som också ger dig möjlighet att skicka med ett foto.

Jag provade med min Nokia N93 och bilden som skickas blir 6k (250x187) resp 14k (450x337) alltså är det ca 20kB som överförs . Med en överföringskostnad på 15:-/MB så blir det alltså 30 öre per bild.

Funkar till MSN Messenger, Yahoo Messenger och AOL Messenger.

Du anmäler/registrerar dig på http://wap.mig33.com och laddar hem Java-filen.

Du kan också ta hem filen till datorn och överföra till telefonen via bluetooth eller direkt till minneskort.

Du kan tyvärr inte skicka bilder mellan telefoner utan en av messarna måste sitta vid en dator
Detta eftersom du får öppna en länk i Mess-programmet för att se bilden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar